7 Ekim 2011 Cuma

KISIR

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Selamün aleyküm,
çocukluğumdan beri kısırı çok severim güzel de yaptığıma inanırım.Şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

köftelik bulgur(ben kişi başına 1çay bardağı kullanıyorum) bu tarif için 3ç.b. kullandım
2  yemek kaşığı domates salçası                            3 y.k. sıvı yağ
1 yemek kaşığı biber salçası                                   1 y.k. zeytin yağı
1 yemek kaşığı urfa biberi(isot)
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
bir tutam ;maydanoz,taze nane ,taze reyhan
bir kaç yaprak kıvırcık
biraz mor lahana
2 salatalık
1 domates
1 çarliston biber
1 orta boy kuru soğan
1 diş sarmısak
yarım limon
1 tatlı kaşığı nar ekşisi

Yapılışı:
Ben sıcak suyu ölçüyle koymuyurum.Bulgurun üstünü kapatacak kadar kaynar su ekliyorum, bulgurun üstünü kapakla kapatıp tüm sebzeleri doğruyorum .Sıvı yağı ve salçaları kavuruyorum. Kavrulan salçaya isot,baharatları katıyorum .Bulgur şiştikten sonra biraz karıştıp saçalı sosu katıyorum . Zeytin yağı ve nar ekşisini de katıp sosu yedirene kadar karıştırıyorum .Ufak doğranmış sebzeleri katıp limonunu da sıktık mı servise hazır

Hiç yorum yok: