11 Aralık 2011 Pazar

EVDE HAMBURGER KEYFİ





Malzemeler:
700 gr kıyma
1 domates
2-3 yaprak kıvırcık
4  salatalık turşusu
1 kuru soğan
ketçap, mayonez

Yapılışı: Kıymaya,  tuz ve istediğiniz baharatları atın(ben karabiber ve pul biber kullandım).Kıymayı yoğurun et birbirine yapışacak kıvama geldiğinde elinizi  hafif  ıslatarak   hamburger ekmeğinin enliğinde köfteler yapın ben 700 gr kıymadan 6 köfte yapıyorum siz isterseniz  köfteleri ince alıp daha fazla köfte yapabilirsiniz.Köfteleri önceden ısıtılmış tost makinasının üstünde kızartın  bir taraftan da diğer malzemeleri fotoğraftaki gibi doğrayın . Hamburger ekmeklerini ikiye ayırın; ayrılan ekmeklerin üstüne kıvırcık.domates ,köfte,soğan,turşu ve tekrar kıvırcık ekleyin istediğiniz kadar ketçap ve mayonez kullanabilirsiniz.

Not: Hamburger ekmeğimi İstanbul Halk Ekmek `ten alıyorum  fiyatı uygun tadı da çok güzel .Evde yaptınız hamburgerler hijyen açısından sağlıklı, bütçenize de çok zarar vermeden çocuklarınıza bu keyfi tattırabilirsiniz.Çocuklarınızla hazırlarken çok keyifli zaman geçirisinz

Hiç yorum yok: