14 Mayıs 2012 Pazartesi

KABARTMATOZLU POĞAÇA


Pazar sabahı poğaça yapmaya karar verdim. Poğaçanın iyi mayalanması için en az 1 saat geçmesi gerekiyor.  Ama benim bu kadar zamanım yoktu kabartma tozu ile denedim gerçekten beklediğimden çok daha güzel oldu. .


Malzemeler:
2  yumurta (birinin sarısını üzerine sürmek için ayırdım)
4  y. k.  yoğurt
1 y.k  tere yağı
1 çay  bardağı sıvı yağ
1 t.k.  toz şeker
1 çimdik tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

İç harcı:
Ben içine beyaz peynir ve maydanoz koydum siz sevdiğiniz herhangi bir harcı kullanabilirsiniz.

Yapılışı:
Yumurta ,yoğurt,sıvı yağ, tere yağı ,şeker ve tuzu karıştırın.1 s.b. unu kabartma tozuna ekleyin. Karışıma katın biraz yoğurun , un kıvamını ayarlayın.  Ben  bu ölçülerden 10 tane beze yaptım. Elimin ayasıyla hamurun ortası kenarlarından daha ince olacak şekilde açıyoruz.İç harcı koyup kapatın . Altını hafifçe yağladığınız fırın tepsisine dizin , isteseniz üzerine benim gibi  susam ve  çörek otu serpebilirsiniz.  200 derecede  25 dk pişiyor .

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim ellerine emeklerine saglik .afiyetler olsun

mutfagabuyrun dedi ki...

benim çok severek yaptığım bir poğaça canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.