19 Kasım 2012 Pazartesi

PATATESLİ KIYMALI DOLAMA BÖREK

Evde yufka açmayı sevenlerdenim . Bu börek çeşidi de çok sık yapıklarımdan malzemesi de eşref saatime göre değişiyor .

Malzemeler:
3 s.b. un
tuz
1 çay k. sirke
yarım çay b. süt
2 y.k. sıvı yağ
1 yumurta (sarısını üstüne sürmek için ayırıyoruz)

iç harcı için:
200 gr kıyma
2 tane patates
1 tane iri kuru soğan
maydanoz
kekik,pul biber,karabiber

Yapılışı:

Un ve tuzu karıştırın,diğer malzemeleride çırpıp una karışırın sonra su ekleyerek yavaş yavaş yoğurun .  Çok sert bir hamur olmasın  hamuru yoğurduktan sonra biraz dinlendirin bu aradada iç harcını hazırlayın.
Kuru soğanı yemeklik doğrayın iki yemek kaşığı sıvı yağla kavurun soğan suyunu bırakınca kıymayı ekleyin biraz kavurun kıymanın rengi dönünce çiğden küp küp doğranmış patatesi ekleyin patateste biraz suyunu bırakıp kavrulunca bir su bardağı sıcak su ekleyin patatesler pişince altını kapatın maydanozu, baharatları ve tuzu ekleyin karıştırın soğuması için ayrı kaba alabilirsiniz  bu arada hamuru açın

Hamuru iki bezeye bölün servis tabağı büyüklüğünde açın üzerlerini sıvı yağla yağlayıp üst üste kapatın  5 dk bekleyin sonra elinizle hamuru genişletin 2 kişi yaparsanız daha kolay olur açabildiniz kadar çok açın sonra soğumuş iç harcı bir kenara hilal şeklinde yerleştirin sonra dolayın ben U şeklinde yaptım siz istediğiniz şekilde yapabilirsiniz.


Üzerine sıvı yağ ve yumurta sarısını karıştırıp sürün 240 derecede 25 dk da pişirdim. Ben bu böreği akşam yemeğinde yaptım .Yanına da tarhana çorbası ve salata yapmıştım çok yakıştığını söyleyebilirim.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Cok güzel görünüyor canim ellerine saglik.

Peygamberim İzinden dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık..