28 Mart 2013 Perşembe

BULGURLU BÖRÜLCE ÇORBASI

Malzemeler:

 1 kase börülce
 1çay b. iri bulgur
 1 tane iri kuru soğan
 1 y.k. domates salçası
 1 t.k. biber salçası
 1 y.k. tereyağı
 2 y.k. zeytinyağı
 1 s.b. et suyu
 tuz,karabiber ve kimyon

Yaplışı:
 
  Börülceleri bir gece önceden suya koyarsanız işiniz kolaylaşır. Ama geceden ıslatmadıysanız düdüklü tencerede yaklaşık 35 dk pişirin. Börülceniz pişerken başka bir tencerede kuru soğanınızı yemeklik doğrayın zeytin yağıyla pembeleşinceye kadar kavurun salçalarını katın  biraz daha kavurun bulguru ekleyin  tere yağını katın  üzerinde biraz haşlanmış börülceleri ekleyin börülceyi haşladığımız suyun tadı biraz ağır börülceleri haşladığımız su dan 1 su bardağı çorbaya katıyorum 1 su bardağı da et suyu koyuyorum kalanına da sıcak su ekliyorum ben bu ölçülerde börülce ve et suyu dahil 5 s.b  su katıyorum . tuz karabiber ve kimyonu damak tadınıza göre ayarlarsınız

Hiç yorum yok: